.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آغاز برداشت دوباره برنج در مازندران

مهر نوشت: برداشت دوباره برنج به روش پرورش رتون از شالیزارهای مازندران آغاز شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تایید این خبر به مهر گفت: حدود 45هزار هکتار از شالیزارهای مازندران امسال به پرورش رتون اختصاص یافت و پیش بینی می شود از این اراضی حدود 40 هزار تن برنج سفید بدست آید.

یحیی ابطالی افزود: رتون به معنی پرورش دوباره ساقه های برنج است که پس از برداشت محصول اول در اواخر مرداد ماه کشاورزان دوباره از همان زمین محصول دوباره برداشت می کنند.

وی هدف از پرورش رتون را استفاده بهینه از اراضی کشاورزی اعلام کرد و افزود: در بیش از 160 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران که ارقام محلی برنج کشت می شود امکان پرورش رتون وجود دارد.

وی کاهش هزینه های تولید، کاهش 50 درصدی مصرف آب و نهاده های کشاورزی ، کیفیت بالا و عطر و طعم مناسب را از جمله ویژگی های برنج رتون برشمرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: به ازای هر هکتار زمین به طور متوسط هزار و 200 کیلوگرم برنج رتون تولید می شود که اگر این روش میان کشاورزان ترویج شود امکان تولید برنج سالانه تا بیش از 200 هزار تن نیز در مازندران وجود دارد.

ابطالی معتقد است، اگرچه تولید برنج رتون در برداشت دوم از نظر میزان کمتر از برداشت اول است اما برنج رتون به لحاظ کیفیت بالا از ارزش اقتصادی بیشتری برخوردار است.

وی گفت: در برداشت اول به ازای هر هکتار به طور متوسط سه تن برنج تولید می شود.

برنج رتون در مازندران کیلویی دو هزار و 200 تا دو هزار و 400 تومان به فروش می رسد در حالی که برنج حاصل برداشت اول کیلویی هزار و 600 تا هزار و 800 تومان است.

برداشت برنج رتون در مازندران از اواخر مهرماه آغاز شده و تا اواخر آبان ادامه دارد.

مازندران با 239 هزار هکتار اراضی شالیزاری و تولید سالانه حدود 950 هزار تن برنج سفید مقام نخست تولید این محصول را در کشور داراست.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000292393
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.006 seconds.